janssensinmalawi.reismee.nl

Fotoseries

Hieronder vind je een overzicht van alle fotoseries.

Avonturen

Wat foto's van de koningsspelen en ons Mozambiqueavontuur.

Mount Mulanje

Bewijsmateriaal van de hike

Fotodump afgelopen maanden

Weer wat foto's van de afgelopen tijd.

December/januari fotodump

Een impressie van de afgelopen weken. Oh en we leren hier een hoop kook- en bakkunsten bij! We maken onder andere zelf: oliebollen, brood, naanbrood, bananencake, yoghurt, chocolademousse. Je moet wat als je lekker wil eten ;)

Bezoek uit Nederland

Nog wat foto's van de tijd met ons bezoek.

1/3e update

We zitten op 1/3 van onze tijd in Malawi, dus een mooi moment voor een update! Het is half november, maar het voelt voor ons nog hartje zomer met deze temperaturen (rond de 35 graden). Het is dan ook een enorm contrast om foto's vanuit Nederland te zien waar iedereen met een winterjas loopt. Esther kijkt het Sinterklaasjournaal met de klas, ook erg bijzonder met deze temperaturen. Gelukkig worden de warme dagen nu afgewisseld met dagen regen, het regenseizoen lijkt te zijn begonnen. Dat houdt in dat het de ene week bloedheet is en de andere week veel regent. In de warme weekenden zoeken we verkoeling bij een (natuur)zwembad. Doordeweeks zijn we aan het werk, waarbij het tempo wat lager ligt vanwege de temperatuur. Frank heeft een ochtendje geholpen een dak te verven, maar kreeg daarna last van verschijnselen van een zonnesteek. Dat was dus eens en nooit weer... Frank helpt verder met het opzetten van het Youth Centre, hij denkt mee in welke activiteiten georganiseerd kunnen worden voor de jeugd. Hopelijk zijn daar binnenkort leuke activiteiten en wordt het een soort JOR Malawi. Esther is met de kinderen in de klas bezig geweest met het thema "emoties", waarbij ze haar werk uit Nederland kon inzetten. De kinderen hebben het nu over "ik ben blauw" wanneer ze verdrietig zijn. Al zijn ze meestal heel geel (blij). Verder kijken we erg uit naar volgende week, wanneer Ellen en Jesper langskomen. Heel leuk om mensen van "thuis" weer te zien! Voor nu was dit weer even de update. Mochten jullie meer willen weten, stuur dan gerust een berichtje om even te bellen! ps. Voor de liefhebbers ook een foto van een kakkerlak. Die zijn dus heel groot hier... Gelukkig hebben we er inmiddels minder last van. Binnenkort wordt ons huis gesprayed waardoor alle insecten dood gaan. Niet zo goed voor het milieu, wel erg fijn voor onze gemoedstoestand.

Huwelijksreis

Een impressie van de prachtige reis die we hebben gemaakt. Als we weer in Nederland zijn, laten we met alle liefde meer zien :)

Frank 28 jaar!

Pizza, zelfgebakken brownie en een nieuw Ajaxtenue! Hopen dat het iets helpt...

Klas

De klassenfoto

Weekend Africa Wild Truck

Onder andere Mbyia Pools

Weekend Zomba

Impressie van weekend op de Zomba mountain

Auto

We hebben een auto! Frank is afgelopen vrijdag de hele dag in Blantyre geweest om een auto te kopen. Waar het in Nederland binnen een uur geregeld is om een auto op je naam te zetten, kost dat in Malawi een dag. Als je de goede contacten hebt tenminste, anders duurt het nog langer. Even geduld hebben dus, maar we zijn blij dat het gelukt is. Nu hebben we wat meer vrijheid en kunnen we er zelf op uit gaan. Als er tenminste benzine is...

Weekend Mountain Mulanje

We zijn zaterdagochtend vertrokken voor een wandeltocht naar de Chambe Hut op Mountain Mulanje, samen met twee Nederlandse gezinnen. Een klim van zo'n 1000 meter. 's Middags kwamen we aan bij de hut, waar we met elkaar gekookt en gegeten hebben. 's Avonds warmden we lekker op bij een open haard (op de berg kan het namelijk behoorlijk koud worden!). Al op tijd kropen we onze slaapzak in. Frank en ik sliepen dicht bij het vuur om lekker warm te blijven. 's Ochtends ruimden we onze spullen weer op na een kom zelfgemaakte haverpap, en daalden we de berg weer af naar het beginpunt. Een heel mooie ervaring!

Ons huis

Een kleine indruk van het huis waar we de komende tijd mogen wonen.

Update eerste dagen

Wat foto's van de eerste dagen

Aankomst

Nog even wat foto's van de reis en de aankomst!

We hebben het gehaald!

Wat een avontuur was dit! 4 hele zware dagen, maar ook heel gezellig. We werden ondersteund door veel vrienden en familie, wat ervoor zorgde dat we de tocht hebben kunnen voltooien. De laatste dag zijn we om 6 uur vertrokken en kwamen we om 15 uur in Puttershoek aan. Gedurende de tocht hebben veel mensen nog gedoneerd, waarvoor heel veel dank! Nu gaan de voetjes omhoog...

Op de helft van de wandeltocht!

De eerste twee dagen van de wandeltocht zitten erop. Het waren zware dagen, maar de steun in vorm van donaties, meeleven en zelfs meewandelen helpt enorm! De eerste blaren zijn zichtbaar en de spierpijn is enorm, maar we zetten door. Nog 2 dagen te gaan! Doneren kan nog altijd via https://steunactie.nl/actie/mulanje-mission-hospital-janssens-naar-malawi/-20867

Interland Nederland-Malawi

De eerste actie om geld op te halen voor ons jaar vrijwilligerswerk in Malawi: een voetbalwedstrijd tussen Nederland-Malawi. We hebben een leuke middag gehad!