janssensinmalawi.reismee.nl

Op 2/3e!

Hoi!

We zitten vandaag precies op 2/3e van onze tijd in Malawi! De tijd vliegt hier voorbij, maar we kijken stiekem toch ook wel weer uit om naar Nederland te gaan. We missen onze families en vrienden en willen hen graag weer zien. Gelukkig komt over precies een maand Ilona bij ons op bezoek, daar hebben we erg veel zin in!

We genieten nog altijd heel erg van de mooie natuur en de aardige mensen hier in Malawi. Naast het werken hebben we veel vrije tijd waarin we veel leuke dingen doen. Zo zijn we in de voorjaarsvakantie weer een paar dagen naar Lake Malawi gegaan waar we heerlijk hebben gerelaxed. Dat was wel nodig, want het weekend ervoor hadden we weer Mount Mulanje beklommen. Een flinke wandeltocht met veel hoogtemeters, maar het uitzicht was fantastisch.

Frank heeft inmiddels ook zijn debuut gemaakt bij het voetbalteam Mulanje Mission Socials. Uiteraard als een echte Ajacied, scoorde hij bij zijn debuut. Het is een leuke manier om meer mensen hier in de omgeving te leren kennen. Al zijn de voetbalvelden hier toch echt van nog slechtere kwaliteit dan in Nederland. Je verlangt vanzelf weer terug naar kunstgras.
Het werk voor Frank in het ziekenhuis bestaat voornamelijk uit het aansturen en helpen van het maintenance team en af en toe nog bij het youth centre.

Voor Esther gaat het lesgeven nog altijd goed, het zijn erg slimme kinderen en dan is het soms even zoeken op welke manier zij de kinderen goed kan uitdagen. In januari was er ook een vacature uit gegaan voor een nieuwe juf of meester en we kunnen meedelen dat er een stel is gevonden die allebei leerkracht zijn! Wij hoeven in ieder geval niet nog een jaar te blijven dus ;)

En dan willen wij jullie ook vragen of jullie mee willen zoeken naar een woning voor ons wanneer wij weer naar Nederland komen. Wij verwachten halverwege juni weer naar Nederland te komen en hopen dan zo snel mogelijk onze eigen woning te hebben. Kopen is helaas geen optie voor ons, dus zijn we op zoek naar een huurwoning. Als je meer wilt weten over waar wij precies naar opzoek zijn, stuur ons dan gerust een berichtje.

Tot een volgende keer weer!

ps. Kijk even bij video's voor wat beelden van de afgelopen tijd.

Pleun

Leuk om te lezen dat het zo goed gaat en jullie allemaal leuke dingen doen!! En top dat Frank op z’n Amsterdams in z’n debuut gescoord heeft ;) Heel fijn dat er een nieuw stel gevonden is. Groetjes!! Pleun

Tineke

Een hartstikke leuk filmpje weer en fijn om te lezen dat het zo goed met jullie gaat.
Groetjes ☺

Mirella

Geweldig ziet t er allemaal uit! Mooie omgeving voor! Nog 3 maanden genieten daar. Hoop je daarna even te zien, Esther!

Hanno

Klasse Frank! Hopelijk is de status van het echte Ajax nog niet in Malawi doorgedrongen…
Als er in Utrecht ergens een woning vrij komt horen jullie het! ;-)