janssensinmalawi.reismee.nl

Eerste week

De eerste week werken zit erop! Esther is maandag begonnen met lesgeven aan de vijf Nederlandse kinderen. Het was een vermoeiende eerste dag: voor zowel Esther als de kinderen was het wennen. Het is vooral zoeken hoe je 5 verschillende niveaus tegelijk les kan geven, zonder dat het chaos wordt. Gelukkig ging het de rest van de week al een stuk beter! De kinderen vinden het erg leuk en Esther geniet er ook van om steeds nieuwe ideeën te bedenken.

Frank heeft maandag een rondleiding in het ziekenhuis gekregen, waar hij zag dat er veel projecten zijn en hij genoeg kan doen. Hij is begonnen met was klusjes (opruimen, gereedschap uitzoeken en iets maken om het aan op te hangen). Ook is er een project gestart om chilisaus te maken en te gaan verkopen in de omgeving. De mission wil de lokale bevolking op weg helpen om producten te maken en te verkopen, om te laten zien dat het economisch beter is om veel van een product te maken en dit te verkopen in plaats van het alleen voor jezelf te maken. De focus ligt bij de bevolking op mais, maar de oogst is vaak niet goed en dan hebben ze niks. De mission wil ondersteunen om de blik te verbreden. Frank gaat daarom maandag met een Malawiaan en een andere Nederlander een chilisaus proberen te maken.

Dit weekend staat er een uitstap naar de berg op de planning. Zaterdagochtend beginnen we de wandeltocht naar een plek op de berg waar we zullen overnachten. Zondag gaan we dan weer naar beneden.

We genieten, leren elke dag wat bij en beginnen ons langzaamaan thuis te voelen.

Groeten,

Frank en Esther

Sabine (collega Esther)

Mooi om alles te lezen. Zo geniet ik lekker mee.
Succes en plezier gewenst daar!

Tineke

Fijn weekend, sterkte met de wandeltocht en veel plezier natuurlijk. En succes met alle werkzaamheden.

Nel

Fijn weekend.Succes met de beklimming van Mulanje Mountain.

Groetjes uit Puttershoek.

Andre

Fijn dat deze 1e week goed is bevallen. Uiteraard is het even wennen, maar het gaat goed komen hoor.

Hanno

Gelukkig zijn jullie nu wel goed getraind voor deze wandeltocht. Succes! En leuk om te lezen dat jullie steeds meer je plek vinden.

Marianna van de Graaf

Fijn dat jullie genieten, leren en je thuis gaan voelen. Hopelijk zijn jullie veilig van de berg afgedaald als jullie dit lezen en komen er nog heel veel mooie dagen.
Ik bid jullie en alle mensen met wie jullie werken Gods zegen toe.