janssensinmalawi.reismee.nl

Update

Hoi allemaal,

Inmiddels zijn we bijna een maand in Malawi, dus hoog tijd voor een update. Esther is aardig gewend aan het lesgeven. Het is leuk om te zien dat de kinderen in een korte tijd al wat geleerd hebben, ze zijn enthousiast om naar school te gaan en willen graag nieuwe dingen bijleren.

Frank is ondertussen elke dag bezig rondom het ziekenhuis. Hij heeft verschillende klusjes gedaan, zoals een schilderij ophangen, afmetingen maken voor een nieuw gebouw, een ruimte schilderen. Daarnaast is hij bezig met een chilisaus, die tot nu toe nog veel te heet is. Blijven proberen voor het beste recept dus. Sinds donderdag is hij ook aan het werk in het Youth Centre. Een centrum dat in september geopend wordt voor activiteiten en preventielessen voor jongeren. Frank is samen met een Malawiaan bezig om het centrum klaar te maken voor de opening en ook na de opening zal hij betrokken blijven om te helpen het goed op te starten. Fijn om iets te hebben waar hij langere tijd mee bezig kan zijn.

We hebben sinds vrijdag een auto (zie foto's), wat betekent dat we wat vrijer zijn om Malawi te gaan ontdekken. Maar ook erg handig voor boodschappen doen. We hopen eind september op een verlate huwelijksreis te gaan: rondreizen door Malawi. Nu we een auto hebben, kunnen we dat verder gaan plannen.

Tot zover weer de update!

Frank en Esther