janssensinmalawi.reismee.nl

Diepe dalen en hoge pieken

Afgelopen weekend zijn we in Zomba geweest: een plaats hier 2,5 uur rijden vandaan. Daar zaten we in een lodge op de Zomba mountain. Sinds vorige week zijn er drie Nederlandse studenten in Mulanje aangekomen die een paar maanden stage lopen in en rondom het ziekenhuis. We verbleven met hen in de lodge, erg gezellig! Frank heeft zaterdag samen met wat andere Nederlanders meegedaan aan een hardloopwedstrijd op de Zomba mountain. Het was een trailrun, wat betekent dat er veel hoogtemeters inzaten. Er werd geld opgehaald om meer bomen te kunnen planten op de berg. Het is namelijk een probleem dat er veel bomen worden gekapt, om afval te kunnen verbranden en eten te kunnen koken. Maar bomen zijn natuurlijk erg belangrijk, dus is er een organisatie in Zomba die daarvoor strijdt.

Het waren 5 zware kilometers voor Frank, maar hij heeft het gehaald! Het was leuk om te zien hoe evenementen hier worden georganiseerd. Zondag hebben we nog een hike van 12 kilometer gedaan op de Zomba-berg. Een fantastisch uitzicht! Al met al een erg gezellig en ontspannen weekend. Fijn om even weg te zijn uit Mulanje, na een moeilijke week in verband met het overlijden van Franks opa. We vinden het lastig dat we ver weg zitten en niet bij familie kunnen zijn. Het helpt dat er leuke Nederlanders zijn en het land prachtig is. Deze week was daarom in meerdere opzichten een week van diepe dalen en hoge pieken.

Liefs,

Frank en Esther

Daphne

Trots op jullie❤️

Jolande

Gecondoleerd met het verlies van jullie opa. Wat moeilijk is het om dan ver weg te zitten. Wel mooi dat jullie het weekend in mooie natuur hebben doorgebracht, waardoor jullie je gedachten op wat anders hebben kunnen zetten. Prachtige foto’s!!!

Tineke

Gecondoleerd met het verlies van opa, sterkte gewenst. Jullie hebben een mooi weekend gehad en weer prachtige foto's gemaakt

Oma Maria

Ben heel trots op jullie!

Hanno

Pittig hoor, sterkte met alle emoties!

ds. Marianna

Van harte gecondoleerd met het verlies van jullie opa. Wat is de afstand dan extra groot. Ik bid jullie veel kracht toe.

Els Wensink

Gecondoleerd met het verlies van jullie opa. Moeilijk om nu zo ver weg te zijn. Een troost om omringd te zijn door de liefde van God, fijne mensen en mooie natuur.

Eveline Hoekstra

Gecondoleerd met opa. Sterkte en liefs!

Oma Maria

Lieverds, heel veel plezier op jullie huwelijksreis. Geniet van de mooie natuur en van elkaar.