janssensinmalawi.reismee.nl

Huwelijksreis

Hoi allemaal,

Vorige week vrijdag zijn we teruggekomen in ons huis na een geweldige reis door Malawi. Het is een aanrader om eens op vakantie te gaan naar Malawi, want het is een prachtig land!

Met onze eigen auto zijn we 25 september vertrokken naar een safaripark, waar we de eerste twee nachten verbleven. Daar hebben we veel dieren gezien (o.a. leeuwen, olifanten, krokodillen, buffels, nijlpaarden, zebra's). Er sliep zelfs een olifant vlak naast onze boomhut waar wij overnachtten! Na deze goede start van de vakantie, reden we door naar Lake Malawi. We zijn op verschillende plekken langs het meer geweest en op iedere plek ziet het er toch weer anders uit. Uiteindelijk kwamen we aan in Livingstonia, het noordelijkste punt van Malawi waar wij zijn geweest. We hebben daar verschillende activiteiten gedaan, waaronder een flessenopener uit hout gemaakt en Frank heeft zelfs een massage gekregen! Verder genoten we van prachtige uitzichten en de waterval in de buurt. Het enige waar we niet echt aan konden wennen was het composttoilet: een gat met een houten frame eroverheen. Erg milieubewust, maar het zit niet zo lekker...

Na Livingstonia reden we via het meer weer richting het zuiden. De reisdagen waren lang, omdat de weg langs het meer erg slecht is. De hoofdweg is wel van asfalt gemaakt, maar er zitten veel gaten in de weg, waardoor je langzaam moet rijden. Naar de accommodaties toe vanaf de hoofdweg was geen enkele weg verhard, waardoor we daar nog langzamer moesten rijden om onze auto heel te houden. Het was af en toe wat stressen, maar gelukkig heeft de auto het gered.

De reisdagen waren trouwens ook lang door de tijd die we in de file stonden bij een tankstation. Er is een schaarste aan benzine, dus wanneer een tankstation een keer wél benzine heeft, staat iedereen in de rij. In de laatste week was het nog even spannend of we thuis zouden kunnen komen, maar gelukkig hadden we twee dagen voor vertrek weer een volle tank.

Vrijdag 13 oktober kwamen we weer thuis en dat voelde echt als thuiskomen. Fijn om weer in ons eigen bed te slapen, zelf te koken en de andere Nederlanders weer te zien. Het enige mindere waren de kakkerlakken die we tegenkwamen. Afgelopen week zijn we er een heel aantal tegengekomen, het lijkt een echte plaag... Sinds gister hebben we er geen een meer gezien, dus laten we hopen dat het de goede kant op gaat...

Afgelopen dinsdag zijn we weer begonnen met werken: Frank in en om het ziekenhuis en Esther lesgeven. Frank heeft in overleg met de baas van het ziekenhuis besloten om drie dagen in het ziekenhuis te werken (maandag t/m woensdag), omdat het soms erg zoeken is waar hij van betekenis kan zijn. Drie dagen zijn beter te vullen dan vijf. De overige twee dagen in de week kan hij voor World Servants een klus doen, waardoor de dagen zich prima vullen.

Dit was de update weer even voor nu. Bedankt voor alle eerdere reacties en het meeleven, dat doet ons goed!

Liefs,

Frank en Esther

Tineke

Ik lees dat jullie een mooie reis gemaakt hebben, geweldig en de foto's zijn ook weer prachtig.
Fijn dat Frank nu ook een vaste dagindeling heeft. Prettig weekend toegewenst.

Cockie

Klinkt allemaal weer avontuurlijk. Een olifant naast je boomhut is heel bijzonder! Succes weer met jullie activiteiten p

Jolande

Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt. Wel spannend of je benzine kunt kopen wanneer je die nodig hebt. Wat zijn wij hier dan verwend!! ( denk ook aan die compostwc?)

ds. Marianna

Hoi Esther en Frank,

het klinkt prachtig en indrukwekkend en zo ziet het er op de foto's ook uit. Je moet maar denken: kakkerlakken zijn in wezen net zo kunstig geschapen dieren als olifanten en zebra's ;-) Al hoop ik met en voor jullie dat ze inderdaad een ander onderkomen hebben gevonden.

Succes en zegen bij jullie werk en al het andere!
Hartelijke groet, Marianna

Thea

Wat maken jullie avonturen mee ,mooi verslag en verder nog veel succes dikke knuffel

Tineke

Weer een gezellig warm verhaaltje, hier is het fris. Frank de volgende keer een petje opzetten, dat kan helpen ?

Thea

Frank denk wel aan je ,veilig terug komen , gezondheid ,wat doen jullie veel goed werk koude groetjes uit Holland