janssensinmalawi.reismee.nl

Bezoek uit Nederland

Hoi allemaal,

Terwijl we dit schrijven, zijn we aan het wachten tot we ons huis weer in mogen. Het huis is net gesprayd met chemicaliën die alle insecten doden. Over 2 uur kunnen we alle spullen weer terug het huis in zetten en hopelijk mug- en kakkerlakvrij wonen.

Afgelopen twee weken hadden we bezoek uit Nederland: Ellen en Jesper (Franks zusje en haar man) waren hier. We hebben erg genoten van de tijd dat ze hier waren. In de weekenden verbleven ze bij ons in huis en doordeweeks zijn ze met onze auto naar wat mooie plekken in zuid-Malawi geweest. Het was erg gezellig om mensen van "thuis" bij ons te hebben en ze alles te kunnen laten zien. De pasgeboren biggetjes bij de buren en de puppy's bij de overburen vielen ook erg in de smaak bij Ellen en Jesper.

Het was bijzonder om te merken hoe wij inmiddels aan bepaalde dingen gewend zijn, waar Ellen en Jesper hun ogen uit keken. Denk aan alle zwaarbeladen fietsen, het continue aangestaard worden en overal het lange wachten.

Naast de gezelligheid die Ellen en Jesper meebrachten, waren we ook erg blij met al het lekkers dat ze meehadden: o.a. pepernoten, chocoladekruidnoten, Nutella, kaas, hagelslag, pesto. Ook hadden ze ons trouwalbum mee en veel lieve kaarten van familie en vrienden. Bedankt daarvoor!

De bewaker die elke nacht voor onze deur zit, was ook blij met bezoek uit Nederland. Ze hadden namelijk fietslampjes voor hem mee, waardoor hij nu zichtbaar is in het donker. En sowieso was het een eer voor hem om de familie van "the big boss" te zien.

Afgelopen vrijdag hebben we ons bezoek uitgezwaaid bij het vliegveld. Nu kijken we uit naar de kerstvakantie (heel de dag top2000 luisteren!). De tijd gaat snel, we zitten hier al meer dan 4 maanden! Voor we het weten is het alweer tijd om naar Nederland te gaan... We proberen dus van elke minuut van dit avontuur te genieten.

Tot snel weer!

Liefs,

Frank en Esther

Mirella

Mooi om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien. Jullie zien er blij uit! Geniet maar goed!

Jolande

Wat heerlijk om je familie uit Nederland te mogen ontvangen. En dan die heerlijke dingen die ze mee hebben genomen. Ook geweldig om nu door hun ogen Malawi te zien. Dan is het weer extra bijzonder. Fijne feestdagen daar!!

Tineke

Fantastisch om weer even mee te lezen en kijken (mooie foto's) in jullie leven in Malawi. Gezellig dat er familie geweest is die ook nog veel lekkers hebben meegebracht. Geniet ervan

Cockie

Fijn om zo mee te genieten met jullie. Mooie fotos en hopelijk nu kakkerlak vrij wonen!